Bouw een sterk merk
WE LOVE Merken bouwen!
Dit zijn de elementen van een sterk merk
Merkidentiteit
Een duidelijke merkidentiteit is noodzakelijk. Hierin valt jouw logo, het kleurgebruik, typografie en andere visuele elementen. Gebruik je deze consistent, zul je zelf merken dat er herkenning ontstaat.
Merkwaarden
De kernwaarden van een merk omvatten de overtuigingen en principes waar het bedrijf voor staat. Waar sta jij voor? Wat drijft jou? Waarden waarin jouw doelgroep zich kan herkennen en zich daardoor loyaal naar jou opstellen.
Merkpersoonlijkheid
Hoe zou je een merk omschrijven als het een persoon is? Waar een merk vaak abstract is, kun je je bij een persoon goed voorstellen hoe hij is. Betrouwbaar? Creatief? Open? Het toekennen van menselijke eigenschappen zal de emotionele betrokkenheid van de doelgroep vergroten.
Consistente boodschap
Een sterk merk communiceert consistent over alle kanalen, waaronder advertenties, sociale media, websites en andere communicatie-uitingen.
Merkbeveling
Het creëren van een positieve herinnering voor klanten is essentieel voor merkloyaliteit. Welke gevoelens maak jij los bij de klant? Wat dacht hij en hoe reageerde hij? Merkbeleving is emotie. Dit is geen momentopname, maar gaat over de algehele indruk die iemand van jou heeft.
Klantgerichtheid
Een sterk merk kent de wensen en behoeften van zijn klanten en past zijn producten en diensten hierop aan.
Kwaliteit
Het leveren van goede kwaliteit versterkt het vertrouwen in het merk. Dit leidt overigens weer tot positieve gevoelens bij de klant en zal ervoor zorg dat hij jou noemt bij een potentiële nieuwe klant.
Innovatie
Door continu te streven naar verbetering en vernieuwing laat jij aan jouw doelgroep zien dat je relevant en vooruitstrevend bent.
Emotionele connectie
Het creëren van een emotionele band met het publiek, door middel van storytelling en interactie, zorgt voor een hogere gunfactor. Ik ken jou, dus ik vetrouw jou. Deze valt samen met merkbeleving
Merkbekendheid
Investeren in marketing en reclame om de naamsbekendheid te vergroten en een breder publiek te bereiken wordt vaak achterwege gelaten. Toch is het essentieel om jouw merk naar een hoger niveau te tillen. Door continu zichtbaar te zijn blijf jij top-of-mind en zal jouw doelgroep eerder voor jou kiezen, dan voor de concurrent.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
Heb je zonnepanelen, sponsor jij jouw lokale sportclub, werk je mee aan opleidingsprojecten etc. Draag deze betrokkenheid dan ook uit! Door actief bezig te zijn met maatschappelijke kwesties en duurzaamheid draag je bij aan een positieve perceptie van jouw doelgroep t.o.v. jouw merk.
Gaan we samen aan de slag?
Door de bouwstenen hierboven effectief te combineren en te gebruiken, kan jouw merk een sterke positie op de markt opbouwen en het vertrouwen en de loyaliteit van je doelgroep winnen. #goodtoknow: het bouwen van een sterk merk is een voortdurend proces dat consistentie en toewijding vereist.
Happy to help!
Laat je ons weten wat jouw dromen zijn op bedrijfsgebied? We helpen je graag ze te verwezenlijken.
Mail naar anne@hippicprojects.nl en we maken een afspraak!