JUMPING AMSTERDAM KIEST VOOR HIPPIC PROJECTS
Begin augustus 2019 is onze opdracht bij Jumping Amsterdam flink uitgebreid. Hippic Projects zal vanaf nu het team van Jumping Amsterdam ondersteunen met het maken van content voor onder andere de social media-kanalen, de website en de nieuwsbrieven.
Jumping Amsterdam 2020
Paardensportliefhebbers ontmoeten elkaar van donderdag 23 tot en met zondag 26 januari 2020 in de RAI Amsterdam. Zij genieten hier van het allerhoogste dressuurniveau in de FEI Dressage World Cup™en spectaculaire springsport tijdens de Telegraafavond op vrijdag, de Grote Prijs van Amsterdam op zaterdagavond en de Longines FEI Jumping World Cup™op zondagmiddag. Daarnaast is er ruimte voor spectaculaire shows en echte Amsterdamse afterparty’s. De donderdag is traditiegetrouw gereserveerd voor de basisspringsport en de nationale dressuurrubrieken. Voor de jonge ponyfans is de Novotel Jumpertjes Kinderochtend op zondag een fantastisch uitje.
De uitdaging
Jumping Amsterdam heeft behoefte aan een herkenbaar ‘gezicht’op haar web- en social kanalen. De verschillende kanalen versterken elkaar wanneer de uitingen goed op elkaar aansluiten. Ook is het belangrijk dat de tone of voice van de uitingen aansluit bij de waarden van het evenement. Creatieve content boeit de doelgroep. De afgelopen jaren is het evenement gegroeid. Dit vraagt om een planmatiger inzet van de kanalen.
Aanpak
Samen gaan we op zoek naar de juiste toon en herkenbare en zichtbare ontwerpen. Vooraf stellen we de communicatiedoelen vast in een plan. Voor alle kanalen (website en social media) stellen we doelen op. Op basis hiervan maken we een contentkalender. Hierin hangen we het aantal uitingen (en de boodschap per uiting) op aan een datum. Ook krijgen de verschillende sponsoren en partners een plek in die planning.
Merkwaarden
Om de juiste snaar te raken is het belangrijk dat de doelgroep het evenement goed leert kennen. Jumping Amsterdam is gestoeld op de pijlers Amsterdam, Topsport en Entertainment. Door creatieve content te maken die aansluit bij deze waarden wordt de aandacht getrokken én de herkenbaarheid vergroot. Jumping krijgt ook online een herkenbare stem door humor in de uitingen op te nemen (een beetje Amsterdamse branie).
Topsport is emotie
Door emotie te vatten in de uitingen blijft de boodschap beter hangen. Het gevoel dat je krijgt als je een sporter na jarenlang werken ziet winnen: kippenvel. Deze emotie wordt versterkt als je met de sporters mee kunt leven voorafgaandeaan het event en beelden achter de schermen kunt laten zien.
Entertainment
Jumping Amsterdam is entertainment in de vorm van topsport én topfeestjes. Voor jong en oud. Het is een evenement waar niet alleen paardenmensen op af komen. Ook andere Amsterdammers en veel BN’ers weten de RAI te vinden.
Jumping Amsterdam is een prachtig evenement. We zijn dan ook trots op deze uitbreiding van onze samenwerking!
Afbeelding: © Arnd Bronkhorst voor Jumping Amsterdam